Turbūt visi esate girdėje apie dirbtinį intelektą (artificial intelligence), arba tiesiog DI. Tai mašinos gebėjimas, panašus į žmonių galimybes, o nuo įprastų kompiuterinių algoritmų skiriasi tuo, kad gali pats save mokyti, prisitaikyti prie konkretaus vartotojo poreikių bei įpročių, reaguoti į situacijas. DI galima sėkmingai išnaudoti ir interneto svetainėse bei el. parduotuvėse.
Kaip DI gali padėti?
DI gali padėti optimizuoti svetainės našumą, analizuoti lankytojų elgesį ir pasiūlyti tinkamus turinio segmentus. El. parduotuvėse DI gali padėti personalizuoti pasiūlymus klientams, analizuoti pirkimo įpročius ir optimizuoti prekių atsargas, optimizuoti sandėlio valdymą
Klientų aptarnavimas
DI gali kuo puikiausiai būtų naudojamas (ir dažnai naudojamas, tai vienas didžiausių DI panaudojimo būdų) klientų aptarnavimo srityje. Pats paprasčiausias panaudojimo būdas – online pokalbis (chat), kuris vyksta DI pagalba. DI gali būti apmokytas apie jūsų prekes, paslaugas, kitus su veikla susijusius klausimus. Tarkime, per pokalbių programėlę uždavus klausimą, DI jį, įvertindamas visas aplinkybes ir, jei reikia, užduodamas patikslinančius klausimus, čia pat atsakys. Net ir nakties metus, tad toks procesas taupo resursus – nereikia turėti gyvo 24/7 dirbančio operatoriaus.
DI gali ir padėti išsirinkti prekes. Jei el. parduotuvėje prekiaujate tarkime vynu, DI, užduodamas klausimus (kokia proga, kokį maistą valgysite šalia, kokie biudžeto reikalavimai ir pan) parinks jūsų vakarui tinkamą vyną ir jums beliks tiesiog įsigyti norimą variantą iš el. parduotuvės pasiūlos.
Jei esate konkrečios įmonės klientas, DI gali suteikti ir su jūsų paslauga susijusius atsakymus. Tarkime, esate telekomunikacijų įmonės klientas, gaunate sąskaitą, kurioje nesuprantate, kokios paslaugos į ją įtrauktos – DI, jus identifikavęs gali pateikti konkrečius atsakymus.
Individualizuota patirtis
Dirbtinis intelektas gali prisitaikyti prie lankytojo poreikių. Pavyzdžiui, jis gali pasiūlyti tinkamą kalbą, valiutą arba rodyti turinį, kuris yra aktualus konkrečiam regionui.
Automatizuotas užsakymų procesas
El. parduotuvėse dirbtinis intelektas gali padėti lankytojams greičiau ir patogiau užsisakyti prekes. Jis gali pasiūlyti tinkamus dydžius, spalvas arba panašius produktus, remiantis lankytojo pasirinkimais, atsakymais, netgi įpročiais. Tarkime, atpažinus, kad lankytojas dažnai perka arbatos ar kavos gėrimus, DI gali pasiūlyti prabangius porceliano puodelius.